sobota, 7 grudnia 2013

Zapiekanki

 Miał być świąteczny keks z bakaliami, ale niestety kolejny raz stwierdzam, że ten piekarnik nadaje się tylko do krótkich wypieków typu babeczki, zapiekanki, pizza.. nad czym ubolewam...
Ostatnio były hod-dogi, a teraz czas na domowe, chrupiące zapiekanki w dwóch wersjach, z samymi warzywami, drugie z dodatkiem salami z pieprzem, przez co zapiekanki były bardziej wyraziste i ostre. Obie wersje są smaczne :-) 
 Zaraz zabieram się za ciasto Shrek, na szczęście większość jego warstw robi się bez pomocy piekarnika.



Składniki:
  • bagietki ( kupiłam jedną bardziej wypieczoną i jedną mniej)
  • salami
  • pieczarki
  • ser żółty
  • pomidor
  • rzodkiew
  • szczypiorek
  • majonez
  • jogurt naturalny
  • czosnek
  • pieprz i sól
  • bazylia
Przygotowanie:
Bagietkę przekroiłam na pół, następnie wzdłuż na 4 mniejsze porcje, które smaruję cieniutką warstwą masła. Pieczarki obieram, kroję na talarki, posypuje bazylią, pieprzem i solą, podsmażam na maśle. Pozostałe składniki pomidor, rzodkiew, salami, szczypior kroimy wg uznania. Ser ścieram na tarce o grubych oczkach.
Następnie na bagietki układam ser, i pieczarki ( wcześniej pozbyłam się z nich nadmiaru wody), kolejno salami. Wstawiam do nagrzanego piekarnika na około 15-20 minut. Po wyjęciu bagietek nakładam  pomidorka, rzodkiew i szczypior. Podaję z ketchupem i sosem czosnkowym ( wymieszałam łyżeczkę majonezu z dwoma łyżeczkami jogurtu naturalnego, dodałam czosnek przeciśnięty przez praskę, sól i pieprz, wymieszałam.)
Smacznego! :-)





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Drukuj

Text Widget

mój przepis na życie to poznawanie smaków, celebrowanie posiłków. Jedzenie jest dla mnie pewnego rodzaju sztuką kulinarną, którą ja zaczęłam dosyć późno w swoim życiu dostrzegać, teraz zaczynam ją rozwijać. Gotowanie nie musi być tylko przykrą koniecznością, gdy doskwiera nam głód, ale czasem wspólnego owocnego gotowania, wspólnych rozmów z innymi, czy po prostu pasją i radością. Wszystkim życzę wiele radości podczas gotowania i jego późniejszego spalania! :-)

More Text

Popular Posts

Blogger news

Blogger templates