poniedziałek, 9 grudnia 2013

Owsianka na śniadanie

   Szybka i rozgrzewająca owsianka w sam raz na ten chłodny i deszczowy dzień. Można ją przyrządzać na dwa sposoby z mlekiem, bądź wodą. Ja wybrałam drugą wersję. Dodatki mogą być dowolne: rodzynki, żurawina, orzechy, banany i wiele innych.
Składniki:
  • szkl płatków owsianych
  • szkl  wody
  • szczypta kardamonu
  • 2łyżeczki cynamonu
  • banan
  • wiórki kokosowe
  • płatki migdałów
  • pokrojony baton bakaliowy
  • łyżeczka miodu
Przygotowanie:
Płatki owsiane zamoczyłam w zimnej wodzie i pozostawiłam na całą noc. Rano zagotowałam szklankę wody w rondelku i dodałam płatki owsiane. Całość pogotowałam kilka minut.Następnie przelałam do miseczki, dodałam przyprawy, banana, wiórki i migdały, niestety nie miałam już suszonych owoców, więc pokroiłam bakaliowego batonika. Całość polałam łyżeczką miodu. 
Można też zrobić wersję z jogurtem, wszystko wedle upodobań :-)
Jak dodamy bakalie to z pewnością nie trzeba będzie dodawać cukru, a jeżeli ktoś lubi bardzo słodko, to może dodać więcej miodu, albo cukru.
Smacznego! :-)

  Śniadanie mojego współlokatora :D dobry omlet nie jest zły :-)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Drukuj

Text Widget

mój przepis na życie to poznawanie smaków, celebrowanie posiłków. Jedzenie jest dla mnie pewnego rodzaju sztuką kulinarną, którą ja zaczęłam dosyć późno w swoim życiu dostrzegać, teraz zaczynam ją rozwijać. Gotowanie nie musi być tylko przykrą koniecznością, gdy doskwiera nam głód, ale czasem wspólnego owocnego gotowania, wspólnych rozmów z innymi, czy po prostu pasją i radością. Wszystkim życzę wiele radości podczas gotowania i jego późniejszego spalania! :-)

More Text

Popular Posts

Blogger news

Blogger templates