poniedziałek, 6 stycznia 2014

Ciasto kokosowe z owocami

Lubię smak ciasta, gdy nie jest nadmiernie słodkie. 
Ten placek do takich właśnie należy. Jest pyszne w smaku, można je za każdym razem podawać z innymi owocami świeżymi bądź mrożonymi. Ja użyłam wiśni z domowych przetworów, które dostaliśmy. Doskonale się sprawdziły z tym delikatnym ciastem. Polecam! 


Składniki:
(źródło inspiracji:http://kuchniaagaty.pl/) 
  • 1 szkl mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 szk oleju
  • 3/4 szk cukru
  • 4 łyżki wiórków kokosowych
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mleka
  • owoce
Przygotowanie:
Mąkę wymieszałam z proszkiem, cukrem i solą i wiórkami. W oddzielnej misce wymieszałam olej z jajkami (dodałam krople esencji pomarańczowej). Mokre składniki dodałam do suchych. Dokładnie wymieszałam.Formę smaruję masłem i oprószam mąką. Masę przelałam do okrągłej formy, posypałam wiórkami i na wierzchu ułożyłam owoce. Piec należy w  rozgrzanym do 180 stopni piekarniki około 50 minut.
Ciasto pozostawiłam do ostudzenia na kratce. Przewiązałam wstążką i oprószyłam cukrem pudrem.
*użyłam formy o średnicy 25 cm, ciasto nie jest wysokie, w oryginalnym przepisie forma ma 20cm.
Smacznego! :)





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Drukuj

Text Widget

mój przepis na życie to poznawanie smaków, celebrowanie posiłków. Jedzenie jest dla mnie pewnego rodzaju sztuką kulinarną, którą ja zaczęłam dosyć późno w swoim życiu dostrzegać, teraz zaczynam ją rozwijać. Gotowanie nie musi być tylko przykrą koniecznością, gdy doskwiera nam głód, ale czasem wspólnego owocnego gotowania, wspólnych rozmów z innymi, czy po prostu pasją i radością. Wszystkim życzę wiele radości podczas gotowania i jego późniejszego spalania! :-)

More Text

Popular Posts

Blogger news

Blogger templates