poniedziałek, 23 grudnia 2013

Świąteczny placek z owocami

Na świątecznych stołach na pewno nie zabraknie słodkich wypieków. Oprócz makowca czy sernika przygotować można inne ciasta, które lubimy. Ja upiekłam ciasto ze śliwkami ( Mama zawsze ma zapas mrożonych owoców :) gruszkami i jabłkami. Jest bardzo lekkie, puszyste i delikatne. Przepis pochodzi od mojej Mamy, ciasto zawsze wychodzi pyszne!
Składniki:
  • 3 szkl maki
  • 5 jajek
  • 1 1/3 szkl cukru
  • 3/4szkl oleju
  • 1 szkl kwaśnej śmietany
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 cukier waniliowy 
  • śliwki i jabłka, gruszki drobno kroimy 
Przygotowanie
Mąke przesiewamy z proszkiem do pieczenia. Dodajemy pozostałe składniki i miksujemy na gęstą masę, możemy dodać odrobinę mleka. Blachę wyłożona papierem do pieczenia smarujemy masłem, przelewamy ciasto i wkładamy owoce. Pieczemy w nagrzanym do 180stopni piekarniku około 60 minut. Wierzch posypuje cukrem pudrem.
Smacznego !



Wesołych, Rodzinnych Świąt !

i dużo prezentów ! :-)



1 komentarz :

  1. Wszystko wygląda bardzo pysznie! Zapraszam Was na 30dniowe wyzwanie zdrowego żywienia, które zdecydowanie nie usuwa żadnego z tych pysznych przepisów z jadłospisu, nauczmy się jeść poprawnie, a wszystko możliwe:) www.zywienietakieracjonalne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Drukuj

Text Widget

mój przepis na życie to poznawanie smaków, celebrowanie posiłków. Jedzenie jest dla mnie pewnego rodzaju sztuką kulinarną, którą ja zaczęłam dosyć późno w swoim życiu dostrzegać, teraz zaczynam ją rozwijać. Gotowanie nie musi być tylko przykrą koniecznością, gdy doskwiera nam głód, ale czasem wspólnego owocnego gotowania, wspólnych rozmów z innymi, czy po prostu pasją i radością. Wszystkim życzę wiele radości podczas gotowania i jego późniejszego spalania! :-)

More Text

Popular Posts

Blogger news

Blogger templates