środa, 1 stycznia 2014

Babeczki czekoladowo-orzechowe
 Babeczki są moim pierwszym noworocznym wypiekiem z książki jaką otrzymałam na gwiazdkowy prezent. "Moje wypieki i desery" na pewno będą stanowiły dla mnie inspirację na wiele przepisów. Książka jest podzielona na rozdziały zaczynając od babeczek i muffinek, kończąc na deserach. Jest pięknie wydana, a z każdym kolejnym zdjęciem i przepisem rośnie apetyt i chęć na wypróbowanie wypieków. Dominują piękne, jasne i kolorowe zdjęcia, cała oprawa graficzna doskonale komponuje się z tymi słodkimi wypiekami.  
                                               


                                           Wszystkim Życzę Szczęśliwego Nowego Roku ! :-)
Składniki:
  • 50 g gorzkiej czekolady
  • 1 szklanka obranych orzechów laskowych
  • 2 łyżki brązowego cukru
  • 1/2 szkl drobnego cukru do wypieków 
  • 1/2 szkl maki pszennej
  • 2 duże jajka 
  • 50 g roztopionego masła
  • 2 łyżki mleka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (użyłam z pomarańczy)
Przygotowanie:
W misce od blendera umieściłam orzechy i czekoladę, zmiksowałam tak, aby powstała konsystencja mokrego piasku.Dodałam pozostałe składniki i ponownie zmiksowałam. Papilotki napełniłam ciastem. Piec należy około 25 minut w nagrzanym do 175 stopni piekarniku.
Upieczone babeczki wystudziłam, polałam czekoladą i posypałam dodatkami.
Smacznego!


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Drukuj

Text Widget

mój przepis na życie to poznawanie smaków, celebrowanie posiłków. Jedzenie jest dla mnie pewnego rodzaju sztuką kulinarną, którą ja zaczęłam dosyć późno w swoim życiu dostrzegać, teraz zaczynam ją rozwijać. Gotowanie nie musi być tylko przykrą koniecznością, gdy doskwiera nam głód, ale czasem wspólnego owocnego gotowania, wspólnych rozmów z innymi, czy po prostu pasją i radością. Wszystkim życzę wiele radości podczas gotowania i jego późniejszego spalania! :-)

More Text

Popular Posts

Blogger news

Blogger templates