środa, 18 grudnia 2013

Banany w czekoladzie

Banany i czekolada to połączenie idealne! Jak co roku na rynku w Krakowie organizowane są świąteczne jarmarki. Stoiska są pełne różnych słodyczy, pięknej porcelany czy świątecznych dodatków do domu i kuchni. Oprócz pysznego grzanego wina, można było kupić owoce w czekoladzie. I mimo, że właśnie przy tym stoisku były największe kolejki, nie odstraszało to kolejnych chętnych w tym i mnie. Można była kupić kiwi, jabłka, winogrona, a nawet papryczkę chilii, mnie jednak najbardziej smakują banany w czekoladzie. I dlatego postanowiłam je przygotować i się z Wami podzielić :-) Takie banany mogą być super przekąską np. na przyjęciu urodzinowym dla dzieci, które uwielbiają słodycze. Można je podać w bardzo kolorowy sposób, więc na pewno spodobałoby się każdemu Szkrabowi! 

Ps. Dziewczyny, już wiecie co Wam dzisiaj przyniosę na wykład, będzie słodko :-) !

Składniki:
  • 6 bananów
  • biała czekolada+1łyżka oleju
  • 2 x czekolada mleczna + pół mlecznej z orzechami+1łyżka oleju
  •  2 łyżki oleju
  • wiórki kokosowe
  • posypka kolorowa do ciast
  • patyczki na szaszłyki
Przygotowanie:
Banany obieram, kroję na pół i nabijam na patyczki. Następnie na papierze do pieczenia układam banany i wstawiam na godzinę do lodówki. Czekolady (osobno białą i mleczną) roztapiam w kąpieli wodnej z dodatkiem łyżki oleju, aby lepiej się rozprowadzały. Banany wyjmuję z zamrażalki, obtaczam w czekoladzie i szybko posypuję dodatkami, bo czekolada będzie bardzo szybko zasychać. Można zmrozić w lodówce przed podaniem. 
Smacznego! :-)







Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Drukuj

Text Widget

mój przepis na życie to poznawanie smaków, celebrowanie posiłków. Jedzenie jest dla mnie pewnego rodzaju sztuką kulinarną, którą ja zaczęłam dosyć późno w swoim życiu dostrzegać, teraz zaczynam ją rozwijać. Gotowanie nie musi być tylko przykrą koniecznością, gdy doskwiera nam głód, ale czasem wspólnego owocnego gotowania, wspólnych rozmów z innymi, czy po prostu pasją i radością. Wszystkim życzę wiele radości podczas gotowania i jego późniejszego spalania! :-)

More Text

Popular Posts

Blogger news

Blogger templates