piątek, 7 lutego 2014

Czekoladowy deser na Walentynki
 
  Nie ma nic bliższego sercu niż czekoladowa rozkosz ! Może być słodka i przyjemna, a także gorzka i cierpka, prawie jak w miłości! Jej głęboki smak jest wart niejednego deseru! :-)


Składniki:
(przepis: kuchniaagaty.pl)
  • 100 g czekolady (użyłam mlecznej Wedel)
  • 200ml śmietany kremówki
  • 1/4 szk cukru
  • 2 łyżki kakao
  • szczypta soli
  • 4 żółtka
Przygotowanie:  
Nad garnkiem z gotującą się wodą umieściłam miskę z żółtkami i cukrem. Żółtka ubijałam trzepaczką, aż osiągnęły konsystencję jasnego kremu, dodałam połamaną czekoladę, po rozpuszczeniu czekolady dodałam kakao i sól. Wszystko dokładnie rozprowadziłam.Śmietankę ubiłam na sztywno dodałam do niej ostudzoną  masę czekoladową, dokładnie wymieszałam mikserem. 
Wstawić do lodówki na minimum godzinę!
* Autorka przepisu w komentarzach zaleca, aby masę czekoladową podgrzać i rozprowadzić odrobiną śmietanki, gdy masa czekoladowa za bardzo zgęstnieje. Przepis na 6 porcji.
Smacznego!







Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Drukuj

Text Widget

mój przepis na życie to poznawanie smaków, celebrowanie posiłków. Jedzenie jest dla mnie pewnego rodzaju sztuką kulinarną, którą ja zaczęłam dosyć późno w swoim życiu dostrzegać, teraz zaczynam ją rozwijać. Gotowanie nie musi być tylko przykrą koniecznością, gdy doskwiera nam głód, ale czasem wspólnego owocnego gotowania, wspólnych rozmów z innymi, czy po prostu pasją i radością. Wszystkim życzę wiele radości podczas gotowania i jego późniejszego spalania! :-)

More Text

Popular Posts

Blogger news

Blogger templates