środa, 12 lutego 2014

Ciasto z jabłkami + pyszna cynamonowa skorupka

Ostatnie dwa tygodnie były bardzo intensywne za sprawą sesyjnych zmagań. Jednak miejmy nadzieje, że cała sesja za mną! Po wczorajszym ostatnim egzaminie, w końcu miałam czas, aby oddać się mojej kulinarnej pasji.Na co miałam ochotę? na lekkie, owocowe ciasto..  idealnie nadaje się do filiżanki kawy czy herbaty, jest naprawdę pyszne w smaku (kto już jadł, ten wie, dzięki dziewczyny! :-), nie jest suche, a cynamonowa, chrupiąca skorupka robi robotę! 
Polecam! 

Składniki: 
(przepis z whiteplate.blogspot.com, moja wersja jest bez orzechów)
  •  4 jabłka obrane i pokrojone w cienkie plastry
  •  120 g masła 
  • 150 g cukru (+2 łyżki wymieszane z 3 łyżeczkami cynamonu do posypania jabłek)
  • 1 łyżeczka naturalnej esencji waniliowej ( dodałam esencji pomarańczowej)
  • 4 jajka
  • 120 ml mleka
  • 200 g mąki
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Przygotowanie:
 Piekarnik nagrzałam do 150 stopni. Formę o średnicy 26 cm wyłożyłam papierem do pieczenia i wysmarowałam masłem. 
Masło rozpuściłam w rondelku, dodałam esencję. 
Następnie ubiłam jajka z cukrem na puszystą masę. Stopniowo dodałam mleko i masło. Mąkę połączyłam z proszkiem do pieczenia i na końcu z ubitymi jajkami. Wylałam masę do formy i na wierchu ułożyłam plastry jabłek. Całość posypałam wymieszanym cukrem z cynamonem i wstawiłam do piekarnika na około 50 minut.
Smacznego!


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Drukuj

Text Widget

mój przepis na życie to poznawanie smaków, celebrowanie posiłków. Jedzenie jest dla mnie pewnego rodzaju sztuką kulinarną, którą ja zaczęłam dosyć późno w swoim życiu dostrzegać, teraz zaczynam ją rozwijać. Gotowanie nie musi być tylko przykrą koniecznością, gdy doskwiera nam głód, ale czasem wspólnego owocnego gotowania, wspólnych rozmów z innymi, czy po prostu pasją i radością. Wszystkim życzę wiele radości podczas gotowania i jego późniejszego spalania! :-)

More Text

Popular Posts

Blogger news

Blogger templates