niedziela, 26 stycznia 2014

Tarta Czekoladowa
Łatwa i przyjemna w przygotowaniu, tarta niezwykle czekoladowa!  Na ten piękny zimowy, słoneczny dzień nadaje się wręcz idealnie. 

  Składniki:
(zainspirowana przepisem z makecookingeasier.pl)
Ciasto
  • 150 g mąki
  • 30 gr cukru pudru
  • 125 krojonego masła w kostce
  • 1 łyżka wody
Krem:
  • 100 gr gorzkiej połamanej czekolady
  • około 400gr masy krówkowej z puszki
  • 4 łyżki masła
  • 180 ml śmietany kremówki 36%
Przygotowanie:
Wszystkie składniki ciasta zagniotłam energicznie i uformowałam kulę, zawinęłam w folię i odstawiłam do zamrażalnika na 30 minut. Następnie wyłożyłam ciastem formę i wierzch ciasta nakłułam widelcem. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180stopni i piekłam około 30 minut, aż się zrumieniło. 
Na rondelek z gotującą się wodą postawiłam mniejszy garnuszek i rozpuściłam w nim czekoladę z masą krówkową z dodatkiem masła. Podgrzewałam i delikatnie mieszałam, aż osiągnęłam jednolitą masę. 
W oddzielnej misce ubiłam śmietankę z dodatkiem jednej łyżki cukru pudru. Dodałam do ostudzonej masy czekoladowej i delikatnie wymieszałam. Wstawiłam do lodówki do schłodzenia. Schłodzony krem wyłożyłam na spód ciasta i posypałam płatkami migdałów.
Smacznego! 





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Drukuj

Text Widget

mój przepis na życie to poznawanie smaków, celebrowanie posiłków. Jedzenie jest dla mnie pewnego rodzaju sztuką kulinarną, którą ja zaczęłam dosyć późno w swoim życiu dostrzegać, teraz zaczynam ją rozwijać. Gotowanie nie musi być tylko przykrą koniecznością, gdy doskwiera nam głód, ale czasem wspólnego owocnego gotowania, wspólnych rozmów z innymi, czy po prostu pasją i radością. Wszystkim życzę wiele radości podczas gotowania i jego późniejszego spalania! :-)

More Text

Popular Posts

Blogger news

Blogger templates