piątek, 25 października 2013

Kruchy biszkopt ze śliwkami i kardamonem 
       

    Pyszny biszkopt ze śliwkami i aromatycznym kardamonem. Przyznam, że był to pierwszy raz, gdy użyłam imbirowatej przyprawy jaką jest kardamon i nie zawiodłam się, kardamon nadał ciastu nieco bardziej wyrazisty smak i specyficzny zapach. śliwki nie tylko działają przeczyszczająco i wspomagająco na pracę jelit i jak wyczytałam z książki kulinarnej, suszone są prawie zupełnie pozbawione sodu i dlatego mogą je jeść osoby na diecie.









Niezbędne składniki:

  • 500 gr śliwek
  • 2 łyżki bułki tartej
  • mała łyżeczka sypkiego kardamonu
  • 50 g masła
  • 3 jajka
  • 200 gr cukru
  •  250 gr mąki
  • łyżeczka proszku do pieczenia
Sposób przygotowania:
Blachę(tortownicę)posypujemy bułką tartą, układamy na niej pokrojone na ćwiartki śliwki po usunięciu pestek, posypujemy kardamonem, następnie układamy kawałki masła ( pokroiłam na małe kosteczki )
Jaja ubijamy z cukrem na gęstą masę, aż będzie puszysta i osiągnie biały kolor, mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia ( ja niestety tego nie zrobiłam, nie miałam sita) i dodajemy do masy jajecznej. Delikatnie mieszamy i ciasto przelewamy na owoce. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180stopni i pieczemy ok. godziny. W moim przypadku pieczenia ciasta trwa o wiele dłużej, gdyż mam stary piekarnik, który często płata figle...
Cudownie byłoby mieć już swoje mieszkanie i móc zajmować się aranżacją wymarzonej kuchni!! 
Ciasto zostawiam jeszcze w piekarniku aż wystygnie, następnie posypuję cukrem pudrem i gotowe do podania ! 







Ps. Zainspirowana przepisem ,

Puszysty biszkopt ze śliwkami, kardamonem i mirabelkami.

z make-cooking-easier.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Drukuj

Text Widget

mój przepis na życie to poznawanie smaków, celebrowanie posiłków. Jedzenie jest dla mnie pewnego rodzaju sztuką kulinarną, którą ja zaczęłam dosyć późno w swoim życiu dostrzegać, teraz zaczynam ją rozwijać. Gotowanie nie musi być tylko przykrą koniecznością, gdy doskwiera nam głód, ale czasem wspólnego owocnego gotowania, wspólnych rozmów z innymi, czy po prostu pasją i radością. Wszystkim życzę wiele radości podczas gotowania i jego późniejszego spalania! :-)

More Text

Popular Posts

Blogger news

Blogger templates