poniedziałek, 20 stycznia 2014

Ravioli ze szpinakiem+ricotta
To moje pierwsze własnoręcznie robione ravioli w życiu, ich kształt wyszedł nieco większy niż powinien być. Nie miałam specjalnego wykrojnika do ravioli , więc radziłam sobie nożem i widelcem. W smaku wyszły pyszne!
Składniki:

(zainspirowana przepisem z http://kuchniaagaty.pl)
Ciasto
  • 2 szk mąki pszennej
  • 2 jajka
  • 1 łyżka oliwy
  • 1/4 łyżeczka soli
  • 2 łyżki wody 
Farsz:
  • 1 opakowanie szpinaku
  • 1 ząbek czosnku
  • pół cebulki
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa 1/4 łyżeczki
  • 200 g ricotta 
Przygotowanie:
Ciasto zagniotłam do momentu, aż było gładkie i elastyczne, zostawiłam zawinięte w folię na 30 min.
Szpinak usmażyłam do miękkości i usunęłam nadmiar wody. Cebulkę i czosnek drobno pokroiłam i zeszkliłam na patelni, dodałam szpinak i przyprawy. Szpinak ostudziłam i dodałam ricottę.  
Ciasto wałkowałam na gładkie płaty i układałam kleksy farszu w odstępach około 5 cm, ciasto wkoło farszu posmarowałam pędzelkiem z wodą i przykryłam drugim płatem ciasta. Docisnęłam końce, wykroiłam i przycisnęłam widelcem z każdej strony. Gotowałam we wrzącej osolonej wodzie z dodatkiem oleju do momentu aż wypłynęły na wierzch.Polałam odrobiną roztopionego masła, posypałam serem i pieprzem kolorowym.
Smacznego!!




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Drukuj

Text Widget

mój przepis na życie to poznawanie smaków, celebrowanie posiłków. Jedzenie jest dla mnie pewnego rodzaju sztuką kulinarną, którą ja zaczęłam dosyć późno w swoim życiu dostrzegać, teraz zaczynam ją rozwijać. Gotowanie nie musi być tylko przykrą koniecznością, gdy doskwiera nam głód, ale czasem wspólnego owocnego gotowania, wspólnych rozmów z innymi, czy po prostu pasją i radością. Wszystkim życzę wiele radości podczas gotowania i jego późniejszego spalania! :-)

More Text

Popular Posts

Blogger news

Blogger templates