czwartek, 28 listopada 2013

Bakaliowe muffiny
 Bakaliowy świat to coś dla mnie, uwielbiam wszystkie bakalie, a zwłaszcza migdały! Orzechy, słonecznik, żurawina, rodzynki są niezbędne w mojej kuchni. Gdy późnym wieczorem mam ochotę na coś słodkiego sięgam właśnie do nich.  Bakalie są doskonałym dodatkiem do ciast i ciastek, muesli, konfitur. 
Składniki:
  źródło inspiracji: white plate
  • 150 gr mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • połowa cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • połowa jabłka ( startego na grubych oczkach)
  • 80ml oleju
  • około 15 orzechów laskowych (wcześniej rozdrobiłam na mniejsze kawałeczki)
  • garść rodzynek
  • garść żurawiny
  • 30 gr wiórków kokosowych
  • garść x2 słonecznika (wcześniej podprażonego na suchej patelni)
  • 2 jaja
  • 120gr cukru 
Przygotowanie
Do jednej miski przesiewam mąkę, proszek, cynamon i sól. W drugiej misce ubijam jaja z cukrem i cukrem waniliowym, na końcu dodaję olej i starte jabłko. Następnie dodałam wiórki kokosowe,  orzechy, rodzynki, żurawinę i połowę słonecznika,a na końcu dodałam suche składniki. Całość wymieszałam do połączenia składników. Masę nakładam do papilotek i posypuję resztą słonecznika.
Piec w nagrzanym do 180stopni piekarniku około 20-25 minut. 
Smacznego!







Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Drukuj

Text Widget

mój przepis na życie to poznawanie smaków, celebrowanie posiłków. Jedzenie jest dla mnie pewnego rodzaju sztuką kulinarną, którą ja zaczęłam dosyć późno w swoim życiu dostrzegać, teraz zaczynam ją rozwijać. Gotowanie nie musi być tylko przykrą koniecznością, gdy doskwiera nam głód, ale czasem wspólnego owocnego gotowania, wspólnych rozmów z innymi, czy po prostu pasją i radością. Wszystkim życzę wiele radości podczas gotowania i jego późniejszego spalania! :-)

More Text

Popular Posts

Blogger news

Blogger templates