poniedziałek, 17 lutego 2014

smaki z dzieciństwa: Pampuchy

      Odkąd dostałam książkę z przepisami polskich blogerów, zawsze robię pampuchy z tego samego przepisu i niezmiennie wychodzą pyszne w smaku. Mięciutkie i puszyste, najlepsze z jagodami.. uwielbiałam, gdy w dzieciństwie robiła je Mama, a ja zajadałam je ze śmietaną, cynamonem i owocami!

Składniki:
( źródło: Najlepsze przepisy polskich blogerów,REA 2012, http://vege-kika.blogspot.com/)
  • 500g mąki
  • 2 jajka
  • 1/2 szk letniego mleka
  • 80g cukru
  • 100 gr roztopionego masła
  • szczypta soli
  • 20 g drożdży
Przygotowanie:
Mąkę przesypałam do miski, zrobiłam w niej wgłębienie, wkruszyłam drożdże, posypałam cukrem, solą i polałam mlekiem, lekko wymieszałam. Miskę przykryłam ściereczką, odstawiłam na 15 minut w ciepłe miejsce. Po upłynięciu 15 minut, dodałam jajko, ostudzone masło i wyrobiłam ciasto. 
Z ciasta uformowałam kluski, odstawiłam i przykryłam na 30 minut ściereczką. Następnie kluski umieściłam nad parą na sicie i gotowałam około 20 minut pod przykryciem, kluski nie mogą dotykać wody.
Smacznego!






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Drukuj

Text Widget

mój przepis na życie to poznawanie smaków, celebrowanie posiłków. Jedzenie jest dla mnie pewnego rodzaju sztuką kulinarną, którą ja zaczęłam dosyć późno w swoim życiu dostrzegać, teraz zaczynam ją rozwijać. Gotowanie nie musi być tylko przykrą koniecznością, gdy doskwiera nam głód, ale czasem wspólnego owocnego gotowania, wspólnych rozmów z innymi, czy po prostu pasją i radością. Wszystkim życzę wiele radości podczas gotowania i jego późniejszego spalania! :-)

More Text

Popular Posts

Blogger news

Blogger templates