czwartek, 31 października 2013

Pierogi z truskawkami

     Czy Wy też uwielbiacie pierogi? ja w przeciwieństwie do całej mojej rodziny, która lubi pierogi ruskie,  wolę te z owocami, jagodami, truskawkami czy serem i rodzynkami. Truskawki mogą być świeże, sezonowe, ale także te mrożone.

 Składniki:
  • 500g mąki
  • 3/4 szklanki ciepłej wody
  • 1/2 łyżeczki soli
Nadzienie:
  • 1 kg truskawek
  • 2 szklanki cukru
Sos:
  • śmietana/jogurt naturalny
  • 2 łyżki cukru
  • cynamon
 
 Przygotowanie:
Truskawki umyć, usunąć szczypułki, pozostawić do okapania na durszlaku, następnie pokroić na małe ćwiarteczki, w miseczce wymieszać z cukrem. Mąkę przesypać na blat, dodać soli i wymieszać,  stopniowo dodawać ciepłą wodę. Ciasto powinno mieć elastyczną konsystencję, być gładkie i miękkie. Ciasto trzeba dokładnie rozwałkować żeby było cienkie, ja nie miałam siły walczyć z wałkiem, z pomocą przybył Marcin, uzyskał gładkie i cieknie ciasto. Nie mam foremki i zaciskacza na pierogi, więc za pomocą szklanki wycinam krążki i nakładam na nie truskawki. Brzegi ciasta zlepiam ze sobą i przyciskam końce widelcem. Gotuję we wrzątku z dodatkiem kropli oleju do momentu aż pierogi wypłyną na wierzch.  Podaję ze śmietaną i cynamonem!Pierożki, które zostały zamroziłam.
Smacznego! 
Ps. Jestem w trakcie udoskonalania bloga, mam nadzieje, że jakość zdjęć, wkrótce też będzie lepsza :-) (jeżeli napadnę na bank i kupię nowy aparat :D )



 Mówiłam, że doskonale mu szło:*


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Drukuj

Text Widget

mój przepis na życie to poznawanie smaków, celebrowanie posiłków. Jedzenie jest dla mnie pewnego rodzaju sztuką kulinarną, którą ja zaczęłam dosyć późno w swoim życiu dostrzegać, teraz zaczynam ją rozwijać. Gotowanie nie musi być tylko przykrą koniecznością, gdy doskwiera nam głód, ale czasem wspólnego owocnego gotowania, wspólnych rozmów z innymi, czy po prostu pasją i radością. Wszystkim życzę wiele radości podczas gotowania i jego późniejszego spalania! :-)

More Text

Popular Posts

Blogger news

Blogger templates